Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V10l13a88d96i10m77í90r62a 79S28c95h41n96e39i43d28e15r79o80v90á 8241889348203

Dobře Petře.Je třeba to stále připomínat :-)R^

0/0
22.2.2013 20:30

J40i83ř95í 65Č69u71m18p82e54l50í64k 5916316482921

Dejte už s tím tématem pokoj 

a přestaňte s tím otravovat současné občany a společnost. Nepřinášíte k tomu tématu nic nového!

Vše co se dělo, dělo se v souvislosti s německou válkou, s ukončením německé okupace a čištěním území od okupantů, z nichž někteří stříleli až do konce.

Bez té německé bestiální války a okupace

by Němcům nikdo neubližoval a mohli tady s Čechy žít spokojeně dál.

Nevím, kdo a proč má zájem to téma neustále vytahovat. Že by Němci? Opravdu nemáme dost jiných současných problémů?Rv

+4/−5
22.2.2013 9:28

H76e28l80e10n88a 79M24í84č74k38o15v35á 1107336538982

proč se čertíte pane Čumpelíku ..nechcete znát pravdu ?..jste jeden s těch, který  by jinému radši vypíchl oko ,než připustil názor druhého..;-O

+2/0
22.2.2013 16:00

S84y24l63v85a 68Š92a94u95e20r56o87v58á 3511880786361

No tak se rozvzpomeňte, pane Čumpelíku, kdo minulý měsíc vylovil tohle krásné téma. Petr Nečas se včera pouze a toliko pokusil napravit škodu, kterou udělali své zemi Klaus se Zemanem. Udělal to tím způsobem, že provedl historický exkurs, v rámci něhož odcitoval část čs. - německé deklarace v r. ´97 podepsané Klausem. A je z toho další povyk nacionalistů, zahrnujíc v to i komunisty.

Kdyby téma v lednu nebylo účelově vytaženo, nemuseli jsme se o tom bavit, jinými slovy, dopište panu Klausovi so as panu Zemanovi. :-)

+2/0
22.2.2013 20:01
Foto

P83e41t86r 24J95o17h33a31n 9605682203

Pane Čumpelíku, nedáme pokoj. 

Já určitě nedám pokoj s tím, že se zde takovýmto šovinistickým způsobem ozývají osoby, mezi které se v podstatě řadíte i vy tím, jak vystupujete v internetových médiích.

Vaše popisování a napadání ministra zahraničí a kandidáta na prezidenta Karla Schwarzenberga v článcích na blogu nemá nic společného se slušností a má jistě co do činění s manipulativním podsouváním národnostní a rasové a třídní nesnášenlivosti.

Že nepřináším k tématu nic nového? K jakému tématu? Však právě to téma jste právě vy sám. Nesnášenlivost lidí. A to jste se projevil v celé své kráse, ve všech barvách.

Vidíte někde v mém článku, že obhajuji činy německých válečných agresorů? Tak to píšete ve svém článku "Praha si připomene německou okupaci...", kde popisujete, že je zde mnoho zaprodanců. Jsem taky zaprodanec? Já jen dávám možnost ukázat, jací jsou lidé, jak se předvedou. Ukazujete jen, jak jste podrážděný, že někomu vadí to, že Revoluční gardy neudělaly svým neurvalým, nelidským a leckdy zrůdným jednáním a chováním  dobré jméno našemu státu ve světě.

Jestli to chcete řešit opět nenávistně, mám pro vás jednu radu: Zlo plodí opět jen zlo. Vám už je ale velmi těžké něco radit, protože to prostě akceptovat nebudete, to jsem již zjistil za ten čas, co čtu vaše články a diskusní příspěvky. Stal se z vás zatvrzelý a zapšklý starý mrzout. Ale mohl byste to aspoň zkusit.

0/0
23.2.2013 15:49

S90l41a65v81o81m30í96r 65B16e16n83e16š 6182357850144

Píšete, že dnešní Německo nemůže ze Hitlera.

Máte pravdu, nemůže. Ale my jsme odsunuli tehdejší Němce, nikoli ty dnešní. A ti dnešní do toho neustále šťourají.

Kdybych měl otcem vraha a kdyby ten někdy v 80. letech visel, nenesl bych za jeho tehdejší jednání vinu, ale neměl bych neustále chtít, aby se mi někdo omlouval za jeho popravu.

+6/−8
22.2.2013 7:32
Foto

D78a33n36i36e32l 49V36a98l26e91n65t84a 4878165398

Pane Beneši, podle vašich příspěvků v různých diskusích pochybuji o vašem normálním úsudku. Chcete říci, že dítě vytažené z kočárku hozené hrdinným příslušníkem RG do řeky, nebo odbojář, který celou válku bojoval proti nacistům, mohli za zvěrstva, která se zde děla během války? Myslíte, že je normální, aby v Postoloprtech bylo po válce pozabíjeno více Němců, než pozabíjeli Němci v Lidicích? Na těchto činech se mnohdy podíleli ti, kteří za války donášeli gestapu. Opravdu si myslíte, že za tohle se není třeba omluvit?

+13/−4
22.2.2013 8:05
Foto

D64a17n33i84e14l 77V89a15l75e31n90t22a 4298765568

Aby se toho hned někdo nechytil, mělo tam být: než pozabíjeli Němci Čechů v Lidicích.

+5/−2
22.2.2013 8:11

S79l15a70v31o29m51í37r 42B82e68n91e38š 6822657380404

Pochybovat o mém normálním úsudku můžete. Já si za nim i pevně stojím. Němcům se neomlouvat naprosto za nic. Mohou být rádi, že to s nimi po válce nedopadlo mnohem hůře. Mnohem spíše chápu naštvanost našich lidí po válce než to, co Němci dělali na okopovaných územích. Z anší strany to byla jenom odpověď.

A jestli Vy pochybujete o mém úsudku, já zase pochybuji o tom Vašem.

+4/−7
22.2.2013 8:41
Foto

D79a27n98i54e51l 10V11a10l10e10n42t30a 4598105578

Dobrá tedy. Zeptám se jinak. Byl byste vy sám schopen vytáhnout dítě před očima matky z kočárku a hodit ho do řeky, protože je německé?

+7/−2
22.2.2013 8:45

D23a78n48i44e84l 79Č27e84r20n22ý 8794895115448

Jsou lidé, kteří to dokáží a jsou lidé, kteří to nedokáží, přestože jim před očima zabil jejich batole německý voják. Na ulici je od sebe nerozeznáte. Co s tím chcete dělat?

+2/−4
22.2.2013 9:14
Foto

D85a60n32i20e91l 60V42a11l77e12n38t14a 4688305298

Nechci s tím dělat nic. Ptal jsem se konkrétně pana Beneše, zda by toho byl schopen.

+4/−1
22.2.2013 9:29

D51a93n21i33e67l 44Č25e13r27n92ý 8544105105248

Dotaz k anonymům: Ty minusy jsou za co? Za to, že si myslíte, že lidé nejsou různí?

+3/0
22.2.2013 9:48

L43u38k30á21š 98C64h23o81v97a48n18e95c 6801775699420

Valento , Vy jste snad opravdu spadl s višně. Dávat někomu v dnešní době takto formulovanou otázku je zvrhlost , Vaše zvrhlost.Já jsem zažil konec války , a situace mezi lidmi české a německé národností byla mimořádně napjata , a ty taková zvěrstva nedělali jenom příslušníci tkzv. RG , ale i tkzv.slušní lidé, kteří příšli o rodinné příslušníky , děti , mnohdy velmi brutálním způsobem ze strany vraždicích němců. Nepište o věcech , kterým nikdy nemůžete rozumět.

0/0
22.2.2013 13:36

D56a74n57i63e90l 70Č84e78r76n76ý 8514455285928

On se dodnes nikdo za odsun neomluvil? Pokud vím, tak ano a to poprvé hned v roce 1990 a to za činy lidí, kteří většinou už dávno nežili. Pokud vím, tak nikdo odsun nechválí - byl to následek války. 

Následek - váš dotaz: " není třeba omluvit? " Nejste první a nejspíš ani poslední kdo takhle reaguje. Kolik omluv bude třeba? A konkrétně!

+1/−2
22.2.2013 9:04
Foto

D98a16n42i10e62l 67V10a83l57e30n63t37a 4228235838

Pan Beneš kritizuje, že se někdo za zvěrstva spáchaná při odsunu omlouvá a argumentuje proti takovéto omluvě. Proto se snažím s ním o tom diskutovat. Nevím, kolik omluv bude třeba. Němci se za válku omlouvají již téměř 70 let a i podle příspěvků v této diskusi, jim zdaleka ještě odpuštěno nebylo.

+2/−1
22.2.2013 9:34

D59a47n43i35e56l 60Č96e35r51n59ý 8524665445418

Já to asi chápu jinak než vy. Pan Beneš by odmítl omluvu za popravu svého provinilého předka. Ta fakt není k ničemu. Němcům bude odpuštěno až za dlouho. Až doba prokáže, že už není třeba se jich obávat a žádné omluvy to neurychlí. Dnes už nikoho ani nenapadne vyčítat Švédům třicetiletou válku a naopak občas se připomíná církvi upalování a mučení ve středověku. Proč? Protože Švédsko dnes nikoho neohrožuje a protože církev přece jen dělá další chyby i když snad ne tak osudové.

+2/0
22.2.2013 10:01

P32a86v70e46l 78P55e19t89r48ž76í17l73a 9564891987431

Česko-Německá komise historiků něco sepsala, omluvil se V.Havel, tak nechápu, co tu řešíte. Prostě jak během okupace, tak během odsunu bylo zavražděno statisíce nevinných lidí - byla válka a následovala reakce. Dnešní generace o tom většinou nemají ani potuchy a nebýt Schwarzemberga, tak se o tom ani nemluví. Jinak souhlasím s p.Čumpelíkem - tento článek k tomu nic nového nepřináší a tudíž není o čem diskutovat.

0/0
22.2.2013 11:08

S36y43l72v64a 92Š26a14u11e92r45o47v18á 3161570136251

Panu Košťálovi :

Dne 21. 1. 1997 spolupodepsal Václav Klaus čs. - německou deklaraci, v níž se píše m.j. :

"Česká strana lituje, že poválečnýmvyháněním, jakož i nuceným vysídlením sudetských Němců z tehdejšíhoČeskoslovenska, vyvlastňováním a odnímáním občanství bylo způsobenomnoho utrpení a křivd nevinným lidem, a to i s ohledem nakolektivní charakter přisuzování viny. Zejména lituje excesů, kterébyly v rozporu s elementárními humanitárními zásadami i s tehdyplatnými právními normami, a nadto lituje, že bylo na základězákona č. 115 z 8. května 1946 umožněno nepohlížet na tyto excesyjako na bezprávné a že následkem toho nebyly tyto činypotrestány" (http://www.mzv.cz/jnp/cz/o_ministerstvu/historie_a_osobnosti_ceske_diplomacie/druha_svetova_valka_a_jeji_dusledky/dokumenty/cesko_nemecka_deklarace_o_vzajemnych.html)

P/orovnáte-li to, co dnes, resp. už včera řekl Petr Nečas, zjistíte, že neřekl ani o písmenbo víc nad čs.-německou deklaraci, resp. spíše řekl méně, viz https://www.euroskop.cz/46/22014/clanek/projev-petra-necase-v-bavorskem-zemskem-snemu/

+9/−4
22.2.2013 1:41

S42y49l25v97a 75Š65a75u43e37r50o56v94á 3581490866501

To, co jste dole napsal, pane Košťále, je nepoučené.

Za další : Petr Nečas rozhodně mandát má, je předsedou vlády ČR, to bez ohledu na to, jakou má vláda momentálně podporu. Má stejný mandát, jaký měl v r. 1997 Václav Klaus.

Sudetští Němci, pokud Vám to není známo se od roku 2002 omlouvají českému lidu opakovaně. Například tady :

MfD, 26.3.2002 : Předseda Sudetoněmeckého krajanskéhosdružení Posselt v nedělním pořadu Naostro České televize poprvé veřejně jménemsudetských Němců poprosil Čechy o odpuštění za činy, které spáchal zločinnýnacistický režim. "Jsem moc rád, že jsem měl možnost vlastními slovy českémunárodu sdělit naše stanovisko," řekl včera Posselt.

http://www.lidovky.cz/posselt-se-uklonil-v-lidicich-prosime-o-odpusteni-rekl-pgf-/zpravy-domov.aspx?c=A101117_152710_ln_domov_mev

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/181248-posselt-vita-gauckovu-omluvu-za-lidice-a-lezaky/

+7/−4
22.2.2013 1:45

S45y51l26v26a 33Š70a76u38e70r66o44v85á 3191700816411

P.S.: Vášně, které rozpoutali v prezidentské volbě Václav Klaus, to navzdory tomu, co v r. 1997 podepsal a Miloš Zeman, to navzdory tomu, co řekl již v r. 1990 ve Federálním shromáždění, a navzdory tomu, co dnes prohlásili Filip nebo Bopbošíková, jsou opět jen mlácením prázdné slámy, jen se pokoušejí získávat politické body na neinformovaných lidech. Z politického i právníhohlediska jsou Benešovy dekrety a poválečná doba jednou provždy uzavřeny, a tojak z hlediska platného českého práva, na bilaterální česko-německé úrovni, taki rozhodnutím Evropského soudu pro lidská práva na úrovni unijní.

+7/−4
22.2.2013 1:48

P28a14v57e24l 49P83e44t59r76ž96í31l64a 9754561157441

Víte p. Šauerová, v první řadě Vám doporučím občas používat tu dlouhou klávesu (úplně dole). A za druhé - kdyby tady nebylo p.Schwarzemberga, jsem si jist, že by tu tato diskuse zcela jistě neprobíhala. Omluva za zločiny při odsunu proběhla v roce 1990 z úst V.Havla a v roce 1997 Česko-německou deklarací, z které citujete. Ale pokud si pustíte a pozorně poslechnete vyjádření v debatě od KS - možná Vám dojde, že jeho slova a myšlení míří k revokaci historie a to nadzvedlo ze židle spousty lidí. A pokud vím, tak nějaká omluva ze strany Německa vůči československým obětem války tady neprobíhala 70.let, jak někdo výše píše, ale až po roce 1990 (tedy 45 let po válce). Já ani žádnou další omluvu od Němců nepožaduji, protože ti dnešní Němci mají k Hitlerovi stejně daleko, jako já ke Klémovi, ale to samé bych čekal od nich. Česko-německá deklarace z roku 1997 odsoudila všechny zločiny, ke kterým v letech 1938-1946 došlo a tím, že jí signovali obě strany, bych považoval celou věc za vyřízenou. Ať se tím zabývají historici.

0/−1
22.2.2013 11:26

S95y60l66v70a 15Š86a98u18e77r48o68v15á 3981400566271

Souhlasila bych s Vámi, pane Petržílo, to byly-li by naplněny dvě podmínky. Nechť tedy pánové Klaus se Zemanem, jakož i Filip s Bobošíkovou a další nacionalisté, přestanou účelově, vždycky, když se jim to hodí do krámu, téma zneužívat POLITICKY. Posluchačů, jak je vidět v každé debatě, mají stále dost, ale nejenom to : vyvolávají negativní vášně a rozdělují společnost, čímž fakticky - řekla bych - hrubě poškozují svou zemi. Na takový způsob politického boje mám toliko jediné zhodnocení : FUJ.

Za druhé, je stále hodně lidí, s nimiž je potřeba trpělivě pracovat. Jsou to lidé, které žádné práce historiků nezajímají a číst se s nimi nebudou. Tvrdí, to poměrně agresivně, stále totéž, totiž to, co jim řekla soudružka učitelka v páté obecné. Co s tím tedy ? Budeme čekat, až tihle lidé vymřou, anebo se s nimi má vést debata ? Poraďte.

P.S.: Za slití slov se omlouvám, příspěvek jsem psala v jiném formátu a k chybám došlo při přenesení textu.

0/0
22.2.2013 20:14
Foto

R78o74m63a39n 45K38o36š94ť67á80l 5656560731549

Víte, omluvy Posselta typu: To oni, ti zlí... ne my. A my byli poškozeni kvůli těm zlým a špatným. To mi nepřijde až tak adekvátní. To je v podstatě stejné, jako když se ústy národa omlouvá Nečas, který je doma na odstřel. Jistě, že se stalo nějaké příkoří směrem k odsunutým Němcům, ale z hlediska toho, co postihlo Čechy...? Zlo přišlo z Německa a vše další byl důsledek.

+2/−4
22.2.2013 8:37
Foto

R73o94m20a38n 51K23o20š24ť69á22l 5276580151709

Pane, Vám přijde normální, když se omlouvá člověk, jenž má téměř nulovou podporu občanů vlastního státu? Omlouvat se za koncentráky a genocidu národa už se ti Bavoráci stihli? Ale jinak, když pominu fakt, že je minimálně sporné omlouvat se, tak si musím ještě jednou položit otázku. Má zrovna p.Nečas ten mandát od voličů, nebo prostě občanů ČR k tomu, aby se omlouval?

 Nezlobte se na mne, ale prostě ne... Jakkoliv je fajn, že s Německem máme dobré vztahy, tak za toto se stydím... Akce vyvolává reakci... Nic více, nic méně.

+6/−14
22.2.2013 1:20

J44i75ř53í 77V65o74l46e95k 2806510145603

Pane, Vy si přijdete normální ? Nečas mandát samozřejmě má, nakonec se ho snaží soudruzi odstranit co dva měsíce a zatím bez úspěchu. A omlouvat se němci určitě stihli, řekl bych, že víc jak 60 let se jen omlouvají a živí půl evropy, až je to přestane bavit, to budeme teprve koukat

+16/−6
22.2.2013 2:17

P31a40v75e47l 15P42e61t14r92ž93í20l88a 9124141147681

Víte, to co píšete, je moc hezké - oni živí půl Evropy? Ne, půl Evropy živí je, protože půl Evropy je zahlceno jejich výrobky a půl Evropy funguje jako montovna pro jejich firmy. Nebuďte proboha tak naivní a nemyslete si, že to dělají nezištně. Až budete platit účet od RWE nebo nějaké jiné společnosti, tak si vzpomeňte, jak "Vás Němci živí". Rozhodně nejsem protiněmecky naladěn, ale uvědomuji si realitu EU, kde nejsilnější státy investují pár miliard do nových zemí, aby se jim vrátilo pár desítek miliard do jejich kapes.

+2/−1
22.2.2013 11:34



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.